Uit de fractie - SP inzet voor de inwoners

19 november 2018

Uit de fractie - SP inzet voor de inwoners

Ook al hebben we het raadsprogramma van 2018-2022 niet ondertekend, de SP zet zich in voor de inwoners van de gemeente Zwijndrecht.

Onze doelstelling is armoede terugdringen, kindermishandeling bestrijden, sociale huurwoningen niet verminderen maar uitbreiden, het zwemdiploma weer invoeren: “ieder kind met een zwemdiploma van de basisschool”. En de hoogte van de gemeentelijke belastingen - we betalen in de regio de hoogste bedragen - verlagen. Het college rekent zich rijk door huurders van goedkope huurwoningen weg te pesten en rijke woningeigenaren naar de stad te lokken. Daarbij vergeet het college dat de uitkering vanuit het gemeentefonds – de belangrijkste inkomstenbron – daalt wanneer het aantal sociaaleconomisch zwakkere inwoners afneemt. Financieel staat Zwijndrecht er niet goed voor. De verhouding bezit/schuld zakt bij ongewijzigd beleid onder de norm van 20% van de Nederlandse Vereniging van Gemeenten. De SP heeft daar grote zorgen over.

www.zwijndrecht.sp.nl

mg.reijerse@zwijndrecht.nl

Foto: Gemeente Zwijndrecht / Gemeente Zwijndrecht

Fractieleden van links naar rechts:

Rob Wigleven (burgerraadslid), Ria Reijerse (fractievoorzitter)

en Mandy Bierlee ((burgerraadslid)