Taart van de SP Zwijndrecht voor ambulancepersoneel

8 juni 2018

Taart van de SP Zwijndrecht voor ambulancepersoneel

Foto: Rob Wigleven / eigen collectie

Waardering is altijd mooi om te krijgen en taart ook, vinden ze op het hoofdkantoor van de Ambulancedienst Zuid-Holland Zuid aan de Bootjessteeg. De Zwijndrechtse afdeling van de politieke partij SP bracht op 4 juni een joekel van een taart naar de ambulancepost in deze gemeente, als blijk van dank voor de service aan de samenleving.

In campagnetijd krijgt de Ambulancedienst wel eens vaker cadeaus, maar dat is het nu niet. “Wij doen het júist nu, om de bevolking te laten zien dat het werk van de ambulancedienst continu van belang is”, vertelt SP-fractievoorzitter Ria Reijerse. “Mensen in hulpverlenende beroepen verdienen iets extra’s. Je leest net iets te vaak in de krant dat de ambulancesector onder druk staat en ook net iets te vaak dat hulpverleners worden lastiggevallen bij het uitoefenen van hun taak. Wij komen een hart onder de riem steken. Bij de brandweer hebben we dat ook al gedaan en naar de politie gaan we nog.”

De ambulancemensen van de rijdienst en de medewerkers van de stafafdelingen hebben het geschenk uiteraard in dank aanvaard. Ze zijn er samen met de SP-delegatie meteen eens goed voor gaan zitten.

namens de ambulancedienst,
Frank van den Elsen