Super zaterdag

9 februari 2018

Super zaterdag

Foto: Miranda Mol / Eigen opname

Zaterdag 27 januari was het zover in het kader van “super zaterdag” ging een aantal enthousiaste SP-kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen Zwijndrecht 2018 ondersteund door enthousiaste leden de straat op om campagne te voeren. De aftrap werd gegeven op het winkelcentrum Kort Ambachtlaan.

De gesprekken die gevoerd werden met potentiele kiezers bracht maakte in ieder geval een ding duidelijk dat de speerpunten, met name de spoedeisende hulp en huisartsenpost terug naar Zwijndrecht, breed gedragen worden. Ook werden er punten aangedragen die in Zwijndrecht voor verbetering in aanmerking komen opvallend was dat hierbij het openbaar vervoer en thuiszorg vaak genoemd werden. Tevens vonden onze promotieartikelen zoals winkelwagenmuntjes en schuursponsjes gretig aftrek en diende vaak als smeermiddel om het gesprek op gang te brengen.

Ook was leuk om te horen dat de mensen zeiden; "hè hè, eindelijk doen jullie mee met de verkiezingen, want bij vorige gemeenteraadsverkiezingen moest ik eigenlijk stemmen op een partij die eigenlijk de mijne niet was".

De campagne werd voortgezet bij de winkels op de Karel Doormanlaan. Waar de SP Zwijndrecht flyer als primeur voor het eerst werd uitgedeeld. Waarna de kandidaten enigszins verkleumd maar voldaan huiswaarts keerden.