Nieuwjaarsborrel SP Zwijndrecht

21 januari 2016

Nieuwjaarsborrel SP Zwijndrecht

Foto: Ronald Meijboom / Eigen collectie

Onder het genot van een drankje en een hapje  waren we donderdag 14 januari 2016 in Kubiek om samen het nieuwe jaar in te luiden.  Na het welkomstwoord van de Voorzitter Ria Reijerse gingen we onder leiding van Peter in een ongedwongen en informele sfeer met elkaar in gesprek.

Met een opkomst van 18 personen waren we zeker niet ontevreden. Ook zagen we constructieve gesprekken ontstaan. Het bestuur heeft dit als zeer positief ervaren en zal zich inspannen om de band met onze achterban verder te versterken.

2015 Was een jaar van opbouw. Er werd een bestuur gekozen en een afdelingsplan opgesteld waarin we onze ambities voor de gemeenteraadverkiezingen bepaalden. Daarnaast haalden we ook nog  mooie resultaten met de acties rond het zwembad “de Hoge Devel”.

Het komend jaar moeten we als SP Zwijdrecht verder (door)ontwikkelen, ons nog meer laten zien en in gesprek gaan met de inwoners . Dat is de boodschap die tijdens de nieuwjaarsborrel centraal stond.

Natuurlijk kunnen we daar extra hulp en kennis van onze leden bij gebruiken. Heeft u interesse voor een bestuursfunctie of wilt u gewoon als actief lid ons af en toe helpen, schroom dan niet en meldt u aan.  Daarnaast zijn alle leden altijd van harte welkom om eens aan te schuiven bij ons maandelijks overleg. Wij nodigen de leden dan ook van harte uit om eens langs te komen en gewoon te proeven wat de SP in Zwijndrecht zoal doet en waar wij mee bezig zijn.

Op dit moment zijn we bijvoorbeeld druk bezig om een mooie jaarkrant te maken. Daarmee informeren wij onze leden en de andere inwoners van Zwijndrecht over waar we als SP voor staan en wat  de SP in Zwijndrecht doet.  Zo staat er bijvoorbeeld een actie in de wijk Meerdervoort op de planning, waarbij we de steeds maar doorgaande huursverhogingen aan de kaak gaan stellen. In maart gaan we een politiek café organiseren over de WMO waarbij we de wethouder uitnodigen om in debat te gaan met één van de Kamerleden van de SP (onder voorbehoud wordt dit Renske Leijten). Ook gaan we ons inzetten om het schoolzwemmen weer in te voeren, zodat ook de kinderen van de minder draagkrachtigen onder ons de mogelijkheid krijgen een zwemdiploma te halen.

De SP Zwijndrecht heeft dus  plannen en uitdagingen genoeg voor het nieuwe jaar. Niet blijven hangen in goede voornemens maar actie voeren en onder de inwoners op straat ons gezicht laten zien: 100% sociaal dat is waar we voor staan.

Tot slot danken wij iedereen voor zijn/haar aanwezigheid en de positieve inbreng tijdens de nieuwjaarsborrel.

Namens  het bestuur: Ria Reijerse, Voorzitter

“ Het allerbeste voor het nieuwe jaar en hopelijk zien we u eens terug bij een actie of tijdens ons maandelijks overleg. “