Misvattingen onder de partijen en de SP afdeling Zwijndrecht

20 april 2015

Misvattingen onder de partijen en de SP afdeling Zwijndrecht

Foto: Ronald Meijboom / Ronald Meijboom

Allereerst willen wij, van de SP Zwijndrecht, iets rechtzetten, omdat wij benaderd zijn op een klein feestmoment  voor de kinderen bij het zwembad DE HOGE DEVEL.
Dat hierbij de gedachten zijn uitgegaan dat wij triomf wilden vieren, terwijl er 5 partijen uit de Gemeente het besluit hebben genomen over het behoud van het zwembad, was zeker niet aan de orde en ook niet de intentie.

Wat wij gevierd hebben is dat we blij zijn voor de burgers van Zwijndrecht.
Er is eindelijk een zichtbare verbetering  door verbouwing en renovatie van het zwembad.
En .... het zwembad blijft nog heel wat jaartjes behouden voor de burgers van de Gemeente.
Wij blijven ons daarvoor inzetten, ook in de toekomst.

En ja, de SP Zwijndrecht heeft actie gevoerd en met heel veel burgers gesproken in de Gemeente omtrent het zwembad.
Wij hebben hier veel tijd ingestoken, dus MOGEN WIJ DIT DAN OOK VIEREN ?

Al vanaf het Wijkfeest in 2014 is de SP bezig geweest om actie te voeren voor het behoud van “ons” zwembad.
De SP heeft diverse gesprekken gevoerd met het zwembadbestuur en zijn op werkbezoek geweest om de knelpunten zelf te kunnen zien.

Hierop volgde een uitgebreide brief aan de gemeenteraad, enquêtes onder de bewoners en  gebruikers van het zwembad in Zwijndrecht, handtekeningenacties op straat en bij het zwembad, een gesprek 10 december 2014 met de wethouder Jolanda de Witte en uiteindelijk ter stemming gebracht op 17 februari  2015 in de gemeenteraad.

Omdat de SP afdeling Zwijndrecht nog geen deel uitmaakt van de gemeenteraad kon de SP geen ijzer met handen smeden.
Onze politieke collega’s, die wel in de gemeenteraad zitten, konden dat wel.
Zij hadden zich al jarenlang hiermee beziggehouden.

Dankzij de PVDA, CDA, VVD, Groen Links en ZPP, is er een krappe meerderheid gekomen voor het behoud van het zwembad.

Er is ervoor gekozen om het zwembad een opknapbeurt te geven en  voor minimaal nog 10 jaar door te gaan met de exploitatie. Ook komt er een verruiming van het budget voor het zwembad.

Om dit heugelijke feit te vieren heeft de SP bij het zwembad gestaan met de beruchte SP-IJsexpres.

Deze aanhanger is gemaakt van oude en afgedankte koelkasten en wasmachines. Vanuit deze unieke aanhanger serveren wij een zeer smakelijk en speciaal voor de SP gemaakt sorbetijs.

Na het afzwemmen voor het diploma hebben wij op deze dag  ongeveer 500 gratis ijsjes uitgedeeld aan de kinderen (en hun aanhang).

Ook zijn er honderden ballonnen opgeblazen die gretig aftrek vonden bij de jeugdige bezoekers van “ons” zwembad.

In september bestaat het zwembad 50 jaar. Wij hopen dan dat de partijen, die zich nu miskent voelen, wel willen meedoen met het vieren van het 50-jarig bestaan van het  zwembad DE HOGE DEVEL.

Wij hopen hiermee het negatieve gevoel weg te hebben genomen bij de partijen.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van de SP Zwijndrecht