SP Zwijndrecht Campagne Column (3)

16 maart 2015

SP Zwijndrecht Campagne Column (3)

Campagne  op stelten

Het was me het weekje wel. Flyeren in de week van het bonnetje. Den Haag Opstelten, zijn maatje was 'T eeven vergeten. The brothers in crime konden eindelijk de biezen pakken !

Natuurlijk het gesprek van de dag. Niet gek als je bedenkt dat willens en wetens de belasting is ontweken. Belangrijke dossiers zomaar verdwijnen. De ambtenaar die toch nog een plekje wist waar bewijs van deze schimmige deal te vinden was zou per direct een lintje moeten krijgen.

Verder natuurlijk de gebruikelijke TV debatten en een op hol geslagen VVD Schipper. Het is een complot en daar moeten we onderzoek naar doen. Wat mij betreft een oliedomme poging om de focus te proberen te verleggen van liegende bewindvoerders naar de zogenaamde criminele buitenwereld die de VVD probeert buiten spel te zetten.

De argumenten die door de coalitiepartners PVDA en VVD over de buis vliegen komen niet verder dan: er is weer wat economische groei en we hebben zulke moeilijke maatregelen moeten nemen. Hierbij vergeten ze wel even te zeggen dat met ons belastinggeld er weer miljarden gepompt worden in de financiële sector. Degene die de komende tijd misschien iets zullen merken van de zogenaamde economische groei zijn de (groot)aandeelhouders, de zeer vermogende, de bonusboeven bij de banken en verzekeringsmaatschappijen.

De beste reden om nu maar eens af te rekenen met dit kabinet is nu juist dat er hopelijk weer wat lucht komt in de economie. Tijd om degene die het hardst door het afbraak beleid zijn getroffen de komende periode te compenseren voor de offers die zij gebracht hebben. Tijd voor gerichte investeringen om de arbeidsmarkt, het midden en klein bedrijf er weer boven op te brengen en de werknemers in de zorg weer een perspectief te bieden.

Natuurlijk worden veel mensen moedeloos van de graaiende bankiers, de niet integere politici,  liegende belastingontwijkende Opstelten en Teeven, enz. enz. Er ontstaat een bijna natuurlijke reflex van: geef mijn portie maar aan Fikkie, bekijk het maar, ik ga niet stemmen.
En dat is juist wat niet helpt om dit beleid en politieke klimaat te stoppen !!!!

Thuisblijven helpt niet, SP stemmen wel

Met vriendelijk groet en vol goede moed op naar 18 maart !

EET

ps. Ik stel voor dat we de tweede week van maart vastleggen als nationale feestweek. De week van het bonnetje : Alle Nederlanders met een modaal inkomen en minder mogen dat één bonnetje indienen en krijgen dit vergoed uit de inkomsten die van criminele onderwereld wordt teruggevorderd.