SP Zwijndrecht Campagne Column (2)

6 maart 2015

SP Zwijndrecht Campagne Column (2)

Wakker worden !!

Alweer een campagne week voorbij. De praatprogramma's zitten ondertussen vol met de liberale bobo's. De debatten op TV zijn gestart.

De Provinciale Staten verkiezingen komen er aan en wat doen we met zijn allen ........

• kijken naar boer zoekt vrouw;
  • de zoveelste sollicitatie brief de deur uit;
  • mantelzorgen ons in de rondte;
  • zien de zorgverzekering reclames,van onze zorgpremies, over het tv scherm scheren;
  • dromen van een bonus, net als de hoge heren.

Ik vraag me telkens maar af, wat denkt de gemiddelde Nederlander nu ?

Net als mij ?:

• Ik ben dit zwabber kabinet en het regeren met alleen de bezuinigingsbril op zat;
  • Waar blijven de investeringen die de boel weer aan de gang krijgen ?;
  • Gaan we eindelijk de bonussen en topvermogens een beetje eerlijker verdelen ?;
  • Wanneer houdt het gedonder in de ouderenzorg en de jeugdzorg nu eindelijk is op ?;
  • wanneer gaat arbeid weer lonen?.

Ik snap er werkelijk geen pepernoot meer van, komt hier dan nooit een eind aan!

Het is en blijft een rariteiten kabinet en gekker nog, degene die het kabinet alsmaar steunen staan, samen met de dictator partij Wilders,  in de peilingen op winst.

Natuurlijk denken de meeste mensen: Wat doet die provincie nu eigenlijk voor mij ?

Niet veel dus. En dat is raar als je weet dat de meeste provincies stikken van het geld. Waar blijven de investeringen ? Er is genoeg te doen: duurzame woningen, verbeterde infrastructuur, het ombouwen van de leegstaande kantoren, het weer levendig maken van de lege winkelgebieden, investeren in de zorg, het onderwijs, en zo voort, en zo voort.

Niet zo voort dus, laten de politieke bobo's het daar eens over hebben!!  Ik hoop allen maar dat de mensen zich niet in slaap laten sussen door boer zoekt vrouw en het politiek gewenste geklets van Pechtold. D66 gaat gewoon verder met het steunen van dit kabinet.

Wakker worden: ondernemers uit het midden en kleinbedrijf, mensen uit de zorg, mensen met familie in de zorg, iedereen die de banken gewoonweg zat zijn, werknemers die naar jaren hard werken als vuil op straat worden gezet om het aandeel maar te laten stijgen, ..............

En ja,  zo kan ik  nog wel even doorgaan.  Voor al deze mensen hoop ik dat ze eens denken: ik kies op 18 maart niet weer voor het zelfde !!!!

We reken nu een af met het huidige mensonwaardige bezuinigingsbeleid en niet te vergeten met de partijen die dit telkens steunen om er zelf beter van te worden.

We stemmen dit keer allemaal eens met ons gezond verstand, vanuit het hart, we zijn het zat !!

SP dus! Hiermee verplichten we de provincies te gaan investeren in lokale en regionale economische ontwikkelingen. Daar zijn we allemaal bij gebaat !

Zo en nu weer op naar de volgende campagne week. De SP Zwijndrecht heeft het materiaal binnen en de data gepland dus we komen elkaar de komende weken vast nog wel tegen.

Met vriendelijke groet,

EET