PERSBERICHT 19 FEBRUARI 2015

19 februari 2015

PERSBERICHT 19 FEBRUARI 2015

ACTIE SP ZWIJNDRECHT LOONT !

"ONDERHOUD EN RENOVATIE  ZWEMBAD HOGE DEVEL KAN VAN START"

Tijdens de raadvergadering van 17 februari 2015 is een meerderheid van de politieke partijen het alsnog eens geworden over de financiële middelen die nodig zijn om het zwembad De Hoge Devel de komende jaren op een verantwoorde wijze te kunnen exploiteren.

Na een jaren lange politieke discussie met weinig tot geen concrete besluiten en het uitblijven van een duidelijke visie is er nu eindelijk een constructief besluit genomen.

De gemeenteraad heeft ingestemd om voor 2015 een bedrag van € 101.500,00 in de begroting op de nemen om de noodzakelijke onderhoud- en renovatiewerkzaamheden te kunnen uitvoeren.

De SP heeft zich de achterliggende periode actief ingezet om het zwembad en de vele voorzieningen  voor de inwoners van Zwijndrecht te behouden. Brandbrieven, handtekeningenacties en een indringend gesprek met de Wethouder zorgde voor een scherp politiek debat waarbij de belangen van de inwoners door de SP klip en klaar op de agenda zijn gezet.

Ria Reijerse, de trotse voorzitter van de SP Zwijndrecht, liet na afloop van de raadvergadering weten blij te zijn met het resultaat.
" We hebben er niet alleen voor gezorgd dat de voorzieningen voor de mensen beschikbaar en veilig blijven. Beter nog is het resultaat dat de inhoudelijke discussie is gekanteld. Het besluit om het zwembad te behouden staat niet meer ter discussie er volgt nu een constructieve dialoog over hoe we het zwembad De Hoge Devel het meest optimaal kunnen behouden. Veel inwoners van Zwijndrecht zullen hier profijt van hebben."

Voor vragen en/of aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:

De heer P. (Peter) in 't Veld

Organisatie secretaris SP Zwijndrecht