Verslag ledenbijeenkomst 15 oktober 2014

31 oktober 2014

Verslag ledenbijeenkomst 15 oktober 2014

Beste SP leden,

Op woensdag 15 oktober organiseerde het bestuur van de SP Zwijdrecht een kennismakingsavond voor haar leden. Wij kijken terug op een geslaagde en interactieve avond waarbij de aanwezige deelnemers positief en actief met elkaar in gesprek gingen over de onderwerpen die leven binnen onze partij.

Onder de bevlogen leiding van Lieke van Rossum gingen we samen aan de slag om met elkaar kennis te maken en kregen daarbij meer dan voldoende ruimte om de persoonlijke raakvlakken met de SP toe te lichten.

Het was mooi om te zien dat iedereen de bevlogenheid heeft om zich aan te sluiten en actief mee te willen denken over een socialer beleid. Het is goed om te weten dat onze leden achter ons staan en danken jullie dan ook voor jullie inbreng.

In hoofdlijnen kwamen de volgende onderwerpen aan de orde:

• Samen – het kan anders !
  • Het wordt weer tijd voor meer solidariteit !
  • Er is behoefte aan verandering, een positievere insteek en meer gelijkheid !
  • Wij willen een ander Europa, minder macht en invloed van de grote bedrijven en de banken! Geen verdringing op de arbeidsmarkt door uitbuiting van buitenlandse arbeiders !
  • Het is tijd om de grote bedrijven meer belasting te laten betalen, denk aan de milieu schade die zij aanrichten en het onmenselijke personeelsbeleid dat zij voeren !
  • Het onderwijs moet voor iedereen toegankelijk blijven!
  • Minder marktwerking is nodig, er zijn te veel voorbeelden dat het niet werkt !
  • Meer eerlijk delen en voldoende inkomen voor iedereen !

Dit past natuurlijk helemaal in onze visie: Lokaal actief & samen sterk gaan we voor 100% sociaal. Nogmaals hartelijk dank aan iedereen die aanwezig was op deze bijzonder inspirerende kennismakingsavond. Wij hopen dat we de komende tijd op u kunnen rekenen en zijn verheugd dat velen van jullie zich hebben aangemeld voor de basis scholing voor SP leden.  Op 5, 19 november en 3 december 2015 zal Lieke ons weer enthousiast mee nemen en de diverse onderwerpen verder uitdiepen vanuit de historie van en het gedachtegoed van de SP. We verheugen ons nu al op jullie komst !

Met vriendelijk groet,

Het bestuur SP Zwijndrecht.